Make-up door MIJ – 3

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Bij ‘Make-up door MIJ’ laat ik je resultaten zien van personen die door mij zijn opgemaakt. Ik geef je een korte uitleg over bepaalde keuzes die ik maak in de make-up en ik laat je weten welke producten ik o.a. heb gebruikt.

De persoon die ik deze keer opmaak is: Jessie. Jessie is een mooie meid van in de twintig. Jessie heeft wat roodheden op het gezicht en daar gaan we dan ook iets mee doen. Jessie gaf aan vaker eyeliner op te hebben en nu een ‘smokey eye’ leuk zou vinden. Zelf wil ik graag de roodheden minder maken en het gezicht iets ‘smoother’ laten lijken. Ik kon dus weer lekker aan de slag.

Eerst reinigde ik het gezicht goed met een tonic en een verzorgende melk. Voor een mooi eindresultaat is het namelijk belangrijk dat het gezicht vooraf goed gereinigd is.

Jessie collage 9.jpg

Ik begon bij Jessie eerst met een concealer onder de ogen. Deze concealer van ‘Catrice-liquid camouflage’ zorgt ervoor dat er een frisse blik ontstaat, doordat de kringen worden gecamoufleerd. Op de rest van het gezicht gebruikte ik voor de roodheden en onzuiverheden de ‘Catrice-camouflage cream’. Om het gezicht te egaliseren heb ik de ‘Pupa- Active Light’ foundation gebruikt. Met de ‘Catrice- mattifying powder’ heb ik het geheel vastgezet.

Jessie opgemaakt 6 (2)

De bronzer die ik gebruikte, was ‘L’Oréal Paris Glam Bronze- Duo bronzing poeder 102’. Ook wilde ik een lichte blos aan de wangen geven en dit deed ik met ‘Milani Baked Blush Luminoso’. Natuurlijk wilde ik ook een glans toevoegen. Daarvoor gebruikte ik de highlighter in het ‘Sleek-Face Form, Contouring & Blush’ palette. Ik voegde de glans zo minimaal mogelijk toe.

IMG_7950 (3)

De wenkbrauwen van Jessie wilde ik net iets meer aanzetten dan normaal. Zelf zie ik achteraf dat het prima is gedaan alleen dat de wenkbrauwen niet even dik zijn aangezet. Dit wil ik de volgende keer beter uitvoeren. De wenkrauwen zette ik weer aan met het welbekende ‘Catrice- eyebrow set’.

Jessie opgemaakt 6 (3).jpg

Op de oogleden wilde ik een mooie ‘smokey eye’ maken. Voordat ik begon met de ooglook, bracht ik eerst een oogschaduwbasis aan. Om de ogen en de ooglook meer diepte te geven, bracht ik eerst matte bruintinten aan in de arcadeboog. Vervolgens tekende ik met een zwart kajal potlood een lijntje langs de wimperrand. Het lijntje trok ik in een ‘v’ door naar de arcadeboog. Ik vervaagde dit in het geheel (belangrijk is dat ik het lijntje naar beneden vervaagde niet naar de wenkbrauwen toe dus). Over het lijntje en het ooglid bracht ik een zilver, glitter kleurige oogschaduw aan, zodat het geheel wat softer werd. In de binnenste ooghoek en onder de wenkbrauwen zette ik ook oog nog een matte highlighter aan. Ik koos voor aan matte highlighter, omdat op het ooglid al vrij veel glitter zit en door een matte highlighter te gebruiken houd ik het dan iets rustiger. Uiteindelijk bracht ik, om de ooglook af te maken, ook nog een lijntje onder de ogen aan die ik vervolgens ook weer vervaagde. Uiteraard bracht ik ook nog een waterproof mascara op.

Jessie opgemaakt 3 (2).jpg

Jessie gaf aan rode lippen erg mooi te vinden, daarom bracht ik een mooie, rode lipstick aan ‘Bourjois- Rouge Edition, 14’.

Ook dit keer ben ik over het algemeen tevreden met het eindresultaat. Verbeter puntjes zijn: de wenkbrauwen en lippen.

Jessie opgemaakt 3 (4).jpg

Wat vinden jullie deze keer van het eindresultaat?

4 thoughts on “Make-up door MIJ – 3

Geef een reactie

