Max Factor – Facefinity All Day flawless 3 in 1 foundation

IMG_6900 (3)

Max factor bracht deze 3 in 1 foundation uit in maar liefst 14 verschillende tinten. De tint die ik koos, was; Nude 47.Dat is de kleur na de aller lichtste kleur. Deze tint past het best bij mijn bleke, doffe huid. De foundation zit in een glazen flesje met een pompje erop wat ik erg fijn vind. Ook zit er een slot op het pompje. Dat zorgt ervoor dat er alleen foundation uit komt als je eerst de pomp naar rechts draait.

IMG_6678 (2).JPG

Max factor belooft je: een foundation te geven waar geen primer meer voor nodig is, als concealer gebruikt te kunnen worden, maar natuurlijk ook als een foundation die ‘flawless’ zit. Is het daadwerkelijk een 3 in 1 foundation? Ik vind dat ze ook alleen ‘flawless foundation’ hadden kunnen neerzetten en er ‘longlasting’ achter hadden kunnen plaatsen.

IMG_6805 (2)

De textuur van de foundation vind ik namelijk niet fijn voor concealer gebruik. Als ik donkere, blauwe kringen onder mijn ogen heb, is voor mij een oranje tint of iets dikkere concealer fijner. Voor op puistjes heb ik liever een cream of dikke concealer. Voor deze foundation heb je zeker geen andere primer meer nodig, maar om het nou een primer foundation te noemen? Ik zou eerder zeggen ‘longlasting’, want het blijft echt heel lang zitten.

IMG_6681 (2)IMG_6685 (2)
De eerste foto is zonder foundation en de laatste foto is met foundation.

De foundation geeft wel degelijk een ‘flawless’ effect door de niet al te dikke textuur van de foundation. Het ziet er niet naar uit dat er een dikke laag foundation op je huid zit, ondanks dat hij een matte dekking heeft. Dat vind ik persoonlijk erg fijn en mooi. De foundation lijkt wel in de huid te smelten, maar toch geeft het een erg goede dekking. De foundation heeft een SPF van 20 en dat is naar mijn opzicht prima. Ik zou de foundation zeker opnieuw kopen.

Deze Max Factor foundation kan ik je zeker aanraden als je een langshoudende, matte foundation zoekt die niet op de huid lijkt te zitten, maar toch goed dekt.

Max Factor Facefinity All Day Flawless 3 in 1 Foundation is verkrijgbaar in de drogisterij voor 16,99

4 thoughts on “Max Factor – Facefinity All Day flawless 3 in 1 foundation

Geef een reactie

