Mac faux Lipstick

 

IMG_5713.JPG

Mijn eerste Mac lipstick. Ook ik moest een keer gaan bezwijken voor het mooie merk ‘Mac’ met hun fantastische, maar best prijzige producten. Mijn eerste aankoop van Mac bestond uit een lipstick en een prep/prime product. Bij dezen ga ik de lipstick reviewen voor jullie.

Mac faux, A35 is een lipstick met een satijn finish. Mac heeft verschillende lipproducten: lipstick, lipgloss, lip pencil, verzorgende lipproducten (lipbalsem) en primers.

IMG_5720

Mac Faux is een lipstick, maar Mac heeft niet één soort lipstick. Ze hebben lipsticks met verschillende finishes. Dat betekent hoe de lipstick oogt en voelt op de lippen. De textuur is per finish anders. De finishes die er zijn: matte, satin, amplified cream, creamsheen, frost, lustre en glaze.

IMG_5735

Mac Faux valt onder de categorie satin, dus satijn. De kleur kan je omschrijven als: nude, zacht roze met een bruine tint erdoorheen. De lipstick vind ik fijn aanbrengen, smeert goed uit en dekt erg goed. Wat vaak bij dekkende lipsticks gebeurt, is: dat het in de lijntjes van je lippen gaat zitten, droogt uit of is binnen een uur er weer af. Wat een groot voordeel is, is dat de satijn finish: niet in de lijntjes van je lippen gaat zitten, niet uitdroogt en (voor wat ik getest heb) 3 uur lang blijft zitten en dat wil zeggen dat je het dan pas hoeft bij te werken.

IMG_5718

Mac is een prijzig merk, maar kwaliteit heeft het merk zeker. Deze lipstick kost 19,50. Dat is niet heel goedkoop, maar kwaliteit krijg je er zeker voor terug en je doet lang met je lipstick.

Deze lipstick kan ik zeker aanraden: aan bijna alle huidtypes, voor wie een nude lipkleur wil, een dekkende/langhoudende/verzorgende lipstick wil en er niet de hoofdprijs voor wilt betalen.

Wat vind jij van deze Mac Lipstick? Zou je deze zelf ook kopen of kies je dan liever voor een ander merk?

Geef een reactie

